STUDENTENPAKKETTEN
vraag & antwoord

schooljaar 2024-2025
update dd. 05.08.2024

Hoe kan ik mijn pakket bestellen ?

Van je school heb je een bestelbrief ontvangen met een bestelcode. Surf naar onze webshop www.pivotpointshop.nl (voor Nederland) of www.pivotpointshop.be (voor België) en kies de categorie "studentenpakketten".

 

 

Opgelet, bovenstaande code is een voorbeeld. Neem de code over die je op je bestelbrief kan terug vinden.

 

Geen bestelbrief gekregen ?
Neem dan even contact op met je verantwoordelijke binnen je school.

Problemen met bestellen ?
Neem dan zeker de andere vragen hieronder verder door.

 

>> terug naar overzicht


Hoe kan ik op de webshop betalen?

Op de webshop kan je betalen met een bankkaart / pinpas of kredietkaart (Visa / Mastercard).

Klik hiervoor op het juiste icoontje op de betaalpagina. Op deze pagina kom je terecht nadat je je bestelling hebt afgerond.

 

Check hierbij zeker goed dat je:

  • op de juiste webshop bent (www.pivotpointshop.be / www.pivotpointshop.nl)
  • dat je bij het facturatie/leveringsadres het juiste land hebt aangeduid

 

>> terug naar overzicht


Wanneer ontvang ik mijn pakket ?

Wij doen er alles aan om je pakket zo snel mogelijk te leveren. Hou zeker rekening met volgende leveringstermijnen:

  • Heb je je pakket besteld vóór 30-08-2024, dan mag je je pakket rond 06-09-2024 bij je thuis verwachten.
  • Heb je je pakket besteld vanaf 30-08-2024, dan moet je best rekening houden met een verwerkingstermijn van 5 à 10 werkdagen.

 

Helaas, omwille van de huidige wereldsituatie, ervaren wij nog steeds aanzienlijke productievertragingen als gevolg van meerdere gedwongen productieonderbrekingen, transport problemen en tekort aan grondstoffen.

Hierdoor kan het gebeuren dat je pakket toch nog wat langer op zich kan laten wachten of het niet meteen volledig geleverd kan worden. Hou zeker deze Q&A pagina in de gaten voor eventuele updates ivm leveringen en vertragingen. 

 

>> terug naar overzicht


Bestellen via de webshop lukt niet ...

Check zeker goed dat je op de juiste webshop bent:

Enkel voor Nederland:

Onze webshop is uitgerust met een automatische adrescheck. Geef hiervoor enkel je postcode (0000 XX) en huisnummer + eventueel busnummer in. De straat en woonplaats zal dan automatisch ingevuld worden.

 

Wanneer het niet lukt om de bestelling via de webshop af te ronden, kan je via ons online formulier (klik HIER) een aanvraag doen om via overschrijving te betalen.

Na het invullen van het formulier ontvang je van ons, per mail, een betalingsopdracht met het te betalen bedrag en het correcte betalingskenmerk. Aan de hand van deze gegevens kan je dan het geld aan ons overboeken.

Na ontvangst van de betaling zullen wij het pakket naar je opsturen.

Hou er wel rekening mee dat voor deze procedure een bijkomende administratieve kost van € 7.50 zal aangerekend worden.

 

>> terug naar overzicht


Ik wens alleen een online licentie te kopen.

Indien je enkel een licentie wenst aan te kopen, kan je dit bestellen via het online formulier (klik HIER).

Na het selecteren van je pakket, krijg je dan de mogelijkheid om te kiezen om alleen de licentie van dat pakket te bestellen.

Na het invullen van het online formulier, zal je van ons een betalingsopdracht ontvangen. Je kan dat het te betalen bedrag overboeken naar onze rekening, met duidelijke vermelding van het opgegeven betalingskenmerk. Na ontvangst van de betaling, zullen wij de licentie activeren.

Hou hierbij wel rekening met een extra administratieve kost van € 7.50.

 

Goed om weten :

Als je een volledig pakket aankoopt geniet je flinke kortingen. Indien je losse items aankoopt, is het mogelijk dat je totaalprijs hoger uitkomt.

 

>> terug naar overzicht


Mijn pakket is niet volledig …

Heb je, nadat je de inhoud van je pakket goed hebt vergeleken met de correcte inhoudslijst, toch twijfels of je pakket volledig is, laat ons dit dan weten per mail op mail@pivotpoint.be.
Bezorg ons zeker volgende informatie:

  • Naam & voornaam
  • Naam school en het leerjaar; bij voorkeur ook het pakketnummer beginnend met SPNL 24xxx of SPBE 24xxx (deze nummer kan je terugvinden op de bestelbrief die je van school hebt ontvangen)
  • Telefoonnummer waarop we jou makkelijk overdag kunnen bereiken
  • Een overzicht van de items die volgens jou ontbreken

 

Goed om weten :

Wij leveren enkel de materialen voor de vakken haarzorg of schoonheidszorg, zoals opgelijst op de inhoudslijst van je pakket. Boeken en materialen voor andere vakken (wiskunde, taal, ...) leveren wij niet.

Mogelijks dien je ook nog materialen voor het kappersvak bij een groothandel te bestellen (scharen, klein materiaal, fohn, ...). Staan deze niet op de inhoudslijst van je pakket of kan je ze niet op onze webshop terugvinden, kan je ze niet bij ons bestellen.

 

>> terug naar overzicht


Wat is het verschil tussen een pakket met downloadable e-books en een pakket zonder downloadable e-books ?

Wanneer het pakket een licentie voor ons online leerplatform bevat, heb je mogelijks de keuze om het pakket aan te kopen zonder downloadable e-books, of mét downloadable e-books.

Soms beslist de school om het pakket alleen aan te bieden mét downloadable e-books, of alleen zonder downloadable e-books. In dit geval zal je op onze webshop ook geen keuze terugvinden.

Meer informatie over de verschillen kan je lezen in dit document.

Een handleiding over hoe je de boeken kan downloaden, kan je terugvinden in dit document.

MET optie downloaden van e-books:
Deze pakketten zijn duurder, maar hier heb je wel de mogelijkheid om de e-books waartoe je toegang hebt met je licentie ook te downloaden. Deze downloads kan je steeds via een laptop, tablet,...raadplegen, ook al heb je geen toegang tot internet. Zo kan je deze “boeken” blijven gebruiken, zelfs als je licentie verlopen is.

ZONDER optie downloaden van e-books:
Hier kan je de e-books niet downloaden. Je hebt dus enkel toegang tot je boeken zolang je licentie geldig is én je internetverbinding hebt.

Opgelet !

Heb je een pakket gekocht mét de optie tot downloaden van e-books, kunnen we de licentiekost niet terugbetalen als je je pakket retour stuurt. Het bedrag dat we terugstorten zal daarom lager zijn dan het bedrag dat je aan ons betaald hebt.

 

>> terug naar overzicht


Kan ik mijn pakket retour sturen ?

Je kan je pakket binnen de 14 dagen nadat je het ontvangen hebt, gratis retour sturen.

Deze retourzending kan je aanvragen via ons online formulier (klik HIER).
Stuur je een pakket retour zonder dit vooraf online aan te melden, kunnen wij geen enkele garantie bieden voor een goede afhandeling en terugbetaling!

 

Opgelet !

Heb je een pakket gekocht mét de optie tot downloaden van e-books, kunnen we de licentiekost niet terugbetalen als je je pakket retour stuurt. Het bedrag dat we terugstorten zal daarom lager zijn dan het bedrag dat je aan ons betaald hebt.

 

>> terug naar overzicht


Ik heb reeds bepaalde materialen / boeken en wens dus geen volledig pakket aan te kopen.

Je kan alle materialen ook los aankopen:

  • De oefenhoofden kan je onder de rubriek “oefenhoofden” terugvinden
  • De kappen en kale hoofden kan je onder de rubriek "snap-cap" teruginvinden
  • Gedrukte boeken kan je onder de rubriek "educatie" terugvinden

 

Enkel de online licentie van je pakket aanschaffen ?

Indien je enkel een licentie wenst aan te kopen, kan je dit bestellen via het online formulier (klik HIER).
Na het invullen van het online formulier, zal je van ons een betalingsopdracht ontvangen. Je kan dat het te betalen bedrag overboeken naar onze rekening, met duidelijke vermelding van het opgegeven betalingskenmerk. Na ontvangst van de betaling, zullen wij de licentie activeren.

Hou hierbij wel rekening met een extra administratieve kost van € 7.50.

 

Goed om weten :

Als je een volledig pakket aankoopt geniet je flinke kortingen. Indien je losse items aankoopt, is het mogelijk dat je totaalprijs hoger uitkomt.

 

>> terug naar overzicht


Kan ik mijn pakket in termijnen betalen ?

Helaas is het niet mogelijk om een studentenpakket in termijnen aan te schaffen.

 

>> terug naar overzicht

Knippen Heren
€ 870,00excl. BTW